Handelsbetingelser

Vores handelsbetingelser 

Hvem er vi:

Mamazone.dk er stiftet i 2024 med det formål, at  tilbyde produkter til mor og baby af høj kvalitet. Mamazone.dk ønsker samtidig at formidle relevant og evidensbaseret viden om forskellige emner omkring forælderskab og spædbarnets ernæring og pleje, 

Generelle oplysninger: 

Mamazone.dk (virksomhedens juridiske navn)
CVR-nr. 45043053
Adresse : Stenildhøjgårde 6, 9600 Aars
Mail: kontakt@mamazone.dk
 

Betaling

Du kan anvende følgende betalingsmuligheder:

  • Mobilepay
  • VISA
  • MasterCard
  • Applepay 
  • Googlepay

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Mamazone.dk tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Fragt og levering i Danmark

Hos mamazone.dk får du gratis fragt ved køb over 499,- DKK

Vi behandler og pakker din ordre så hurtigt vi kan, så du hurtigst muligt kan få dine varer

Vi tilbyder levering til pakkeshop med GLS, DAO eller PostNord. 

:everingstid er normalt 1-3 hverdage 

Levering til GLS pakkeshop: 45,-

Levering til DAOshop: 39,50

Levering til PostNord udleveringssted: 55,-,

Vi gør vores ypperste for at leve op til leveringstiderne. Der kan dog undtagelsesvist forekomme en længere leveringstid end oplyst.  Dette kan eksempelvist skyldes forsinkelser hos fragtfirmaet, helligdage, sygdom og ferieafvikling. 

Som kunde har du ansvar for at oplyse korrekt navn, adresse og postnummer ved bestilling af varer, fragt. og levering. Såfremt pakken leveres retur til mamazone.dk som følge af ukorrekte eller utydelige oplysninger vedrørende disse forhold, er du som kunde ansvarlig for at betale ekstraudgifter i form af fragt og ekspeditionsgebyr forbundet med en eventuel ny forsendelse af pakken,

Fortrydelses -og returret

Når du handler hos mamazone.dk har du 14 dages fuld returret, og dermed 14 dage til at fortryde dit køb og få pengene tilbage. 

Retten til at returnere varen indenfor de første 14 dage gælder fra den dag du modtager varen. Det betyder at retten til fortryde og returnere købet, udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. 

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen af varen til at give os skriftligt besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. 

Du skal dermed hurtigst muligt give os besked om returneringen ved at sende en mail til: kontakt@mamazone.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Her skal det tydeligt fremgå at du ønsker at benytte dig af de 14 dages ret til at fortryde og returnere købet. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os tydeligt besked herom.

Når du har givet os besked (jvf. ovenstående procedure) om, at du vil fortryde dit køb, har du efterfølgende 14 dage til at sende varen sikkert tilbage til os.
 

Hvis du ønsker at returnere en vare,  betaler du som kunde for alle omkostninger forbundet med returnering af pakken. Som kunden hæfter du ligeledes hvis der opstår beskadigelse/værdiforringelse af varen ifm. returnering.  Det betyder at du som kunde har ansvaret for varens værdi, fra det øjeblik hvor du modtager varen, til denne er intakt retur hos mamazone.dk.

Det er dit ansvar som kunde, at varen pakkes forsvarligt til at kunne tåle håndtering forbundet med transporten og fragten retur, sådan at den kan leveres korrekt og intakt tilbage til : Mamazone.dk. Stenildhøjgårde 6, 9600 Aars. 

Hvis der opstår skade/værdiforringelse af varen, fra du som kunde modtager varen og indtil returnering på adressen hos mamazone.dk, da har du som kunde ansvar for at betale eventuelle udgifter forbundet hermed.

Vi anbefaler at du returnerer varen som pakkepost, og får en kvittering som bevis for at du har returneret din vare.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten:

Vi gør opmærksom på, at bestemte varer er undtaget fra fortrydelsesretten grundet hygieje - og sundhedsmæssinge årsager, hvis disse varer er afprøvet eller brugt og/eller plomberingen/emballagen er brudt. Disse undtagelser gælder (men er ikke begrænset til) varer og produkter som anvendes til udmalkning, amning/flaske og babypleje. Eksempler på sådanne produkter er:  brystpumper, ammebrikker, sutter, stofbleer, plejeprodukter og ammeindlæg.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis du benytter din fortrydelses -og returret forventes den/de ubeskadigede varer leveret retur i intakt original emballage. 

Varerne må ikke være taget i brug. Såfremt varerne bærer præg af, at have være taget i brug eller lugter af røg/dårlig lugt, er snavsede, har dyrehår på sig, eller på anden vis vurderes at varen har mistet værdi, kan det sidestilles med en brugt vare, og du kan som kunde blive opkrævet det fulde beløb for varen.

Hvis det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, hvilket vil bero på en individuel vurdering.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du de penge tilbage du har indbetalt til os, snarest efter vi har modtaget den ubrugte, og intakte vare Hvis varens værdi vurderes forringet ved tilbageleveringen, fratrækkes dette købsbeløbet,. Dette vil bero på en individuel vurdering.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra omkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
 

Du vil modtage din tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Vi gør dig opmærksom på, at der kan gå nogle dage før du kan se de tilbageførte penge på din konto. 

Vi kan tilbageholde din tilbagebetaling indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen du ønsker at returnere, vedlægges  en kopi af ordrebekræftelsen og udfyldt fortrydelsesformular, og sendes retur til: 
Mamazone.dk, Stenildhøjgårde 6, 9600 Aars

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos mamazone.dk,, har du som forbruger reklamationsret i 2 år ifølge købelovens regler. Hvis din reklamation er berettiget kan du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette vil altid være en individuel vurdering.

Du kan reklamere ved at kontakte os på denne mail: kontakt@mamazone.dk. Her skal du oplyse dit ordrenummer og give en grundig beskrivelse af fejlen/manglen på din vare. Vedhæft gerne billeddokumentation i mailen.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Vi anbefaler at du reklamerer hurtigst muligt, og inden for to måneder efter, at  du opdagede fejlen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage pakket  i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Mamazone.dk
Stenildhøjgårde 6
9600 Aars

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet og en kopi af din ordrebekræftelse så vi kan finde din ordre.
 

Klageadgang

Hvis du ønsker at klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: kontakt@mamazone.dk. 

Hvis det ikke lykkes os at finde frem til en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos mamazone.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige er:  mamazone.dk, Stenildhøjgårde 6, 9600 Aars

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. 

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@mamazone.dk

Du har også mulighed for at kontakte Datatilsynet hvis du ønsker at klager over håndteringen af dine personoplysninger hos mamazone.dk

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d.23-11-2024

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

https://shop100985.sfstatic.io/upload_dir/docs/fortrydelsesformular/fortrydelsesformular.pdf

 

Privatlivspolitik Cookiepolitik